Social changes in Masuria region after 1945 had a dramatic course due to the intensive population exchange and the introduction of “recovered territories” to the area of the new unitary Polish state. The newcomers
brought with them their own, often complicated, history, often treating Masuria as an asylum. Ignacy Wysoczański
(1901–1975) belonged to such unconventionally progressive people. He was a bishop of various Churches and
tried – without any backgrounds – to settle in the Old–Believers enclave of Masuria.
CYTOWANIA(1):
1.
Plany utworzenia nowej unii kościelnej słowiańsko-ormiańskokatolickiej w Polsce w latach trzydziestych XX wieku Tomasz Krzyżowski Lehahayer
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.